Baanstatus

Laatst bijgewerkt op:
Lus
Qualifying
Buggies
Trollies
Wintergreens
Wintertees

Laatste marshalrondje van 2023

Dit keer geen zonnetje, maar er hing een pittig laagje mist over het land. Al rijdend dacht ik met plezier terug aan dit jaar. Wat hadden we prachtige mooie dagen, regelmatig een “volle bak” op de baan, gezelligheid op het terras, maar ook regen, zelfs een paar keer onweer, waardoor de marshal zijn/haar fluitje moest gebruiken om onze spelers van de baan af te halen. Eigenlijk helemaal passend bij ons Nederlands klimaat!

Aankomend bij de receptie was het een gezellige drukke boel met natuurlijk achter de balie onze stralende lieve dames. Even kort met Sandra bijpraten en spullen pakken voor mijn ochtenddienst.
Daar hoorde ik dat er geen buggies op de baan mochten vanwege de enorme hoeveelheid gevallen regen en dat ik met mijn buggy op de paden moest proberen te blijven.

Bij de bar mijn cappuccino genomen, een droevig gesprek gehad over het dramatisch verlies van Ajax tegen FC Utrecht en met mijn bekertje de baan op gegaan. Al snel kwamen er twee jonge mannen op mij af met een wat angstige blik en meldden mij dat ze zich nog niet hadden aangemeld bij de receptie omdat die nog dicht was.
“Geen probleem, doe dat dan straks , maar kijk mij niet zo aan alsof wij “boze mannen” zijn als marshal. Wij zijn hier om iedereen op een positieve manier advies te geven en te helpen, omdat wij dit leuk vinden om te doen! Dus nog veel plezier!” Na deze woorden kwam er gelukkig een “big smile” op hun gezichten en gingen ze verder met hun spel.

Doordat er geen buggy op de baan mocht, liep alles wat langzamer, maar dat was voor niemand een probleem. Trouwens belangrijk is wel om te weten dat de buggy niet te dicht bij de green mag komen en je zal merken dat de kar uit zichzelf stopt bij het te dicht benaderen van de green. Er waren verschillende flights van drie op deze mistige dag en keurig hielden onze spelers zich aan de afspraak dat bij zo’n flight de drie handicaps opgeteld niet boven de 108 mogen uitkomen of je moet je splitsen in meerdere flights. Door de nogal zware  mist namen onze golfers rustig de tijd om ruim afstand van de flight daarvoor te houden! Op een maandagochtend is het trouwens altijd een genot om bijna altijd de bekende “maandagochtendheren en ook soms een dame” tegen te komen. Een drukke discussie “wie met wie gaat spelen“ is de start van deze vrolijke groep! Als ik vraag of ze niet te snel achter elkaar willen starten vanwege de mist, krijg je meteen als zelfspot “wij slaan toch niet verder dan 10 meter” en vervolgens zie ik ze, al kletsend, in de mist verdwijnen.

Halverwege de ochtend komt een par 3 lid op mij af en vraagt of hij even langs de grote baan mag lopen om een beetje te ervaren hoe de baan loopt. Hij is net par 3 lid en hoopt binnenkort te horen dat hij definitief lid mag worden van de grote baan. Ook zou hij het fijn vinden als hij als “nieuw lid” met een soort mentor samen op de twee lussen kon spelen. Heb hem gemeld dat dat inderdaad een prima idee is om zo alle “ins en outs” van onze baan te leren kennen. Ook dat er middagen worden georganiseerd voor “een rondje nieuwe leden” samen met een mentor. Heb hem even een klein stukje meegenomen in mijn buggy over onze mooi baan, waar de mist langzaam maar zeker aan het optrekken was.

Lichtelijk jaloers zag ik mensen naar mij kijken in onze marshalbuggy vanwege het feit dat de andere buggies niet de baan op mochten en ik bleef natuurlijk vrolijk naar ze zwaaien. Ja dat is nou het voordeel van de marshalfunctie. De ochtend vloog voorbij, het seizoen voor ons is bijna ten einde, de kar “gaat op stal” en we mogen weer in het nieuwe jaar vanaf april de baan op.

Wil je ook genieten van onze mensen en baan, meld je dan aan voor deze prachtige job en ervaar het dagelijks leven van onze superclub Amelisweerd als marshalgastheer.


Tot in 2024 op de baan!
Marshal Reinier